torsdag 25 juni 2009

Utflykt till Nyckelviken

William sover gott i skuggan med myggnätet på så att mamma kan slappna av.






Nyckelviken





Idag har jag och William varit på Nyckelviken (som ligger 30 min promenad härifrån), när vi gick dit var William inte särskilt samarbetsvillig då han ville ställa sig upp i vagnen och klättra ur hela tiden. Dessutom slängde han ur sin röda solhatt som vi fick vända tillbaka och leta upp. Den låg 5 min bort mitt på vägen.

Först åt vi lunch på ett mysigt litet kafe där. Sedan kollade vi på djuren. Först hönorna och sen grisarna. En gris stod och åt med hela trynet i matlådan så William såg bara kroppen. Plötsligt hade grisen ätit färdigt och drog ut trynet och luckan föll över med en smäll. William blev rädd och ledsen, nästan hysterisk, han fick ju se grisens tryne samtidigt också. Stackars liten! Han hade nog glömt hur grisen såg ut. Vi lämnade grisarna för att gå och leka på Nyckelviken lekplats. Efter lite lek somnade William och sov i 2 timmar! Jag kunde ligga och sola i en halvtimma på bryggan innan jag promenerade hem. Jag njuter verkligen av att få vara hemma med William.

När Henrik kom hem passade jag på att gå ner till Ica för att handla bla. blöjor men självklart missade jag att köpa blöjor...GGGRRRRR! Det blir till att gå dit imogon bitti.

Teatern igår var jätte bra och vädret var ju kanon men man frös när kvällen kom.... Fjäderholmarna är verkligen fint. Mycket trevligt med utomhusteater med båtar som åker förbi och att du kan höra havets ljud bakom hela tiden. Enda nackdelen med gårdagen var båten hem kl 22.30, värsta fyllebåten och maxlast var 220 personer. Tror det var betydligt fler på, vi stod som packade sillar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar